Kategorije
Događaji

Izveštaj o studijskoj stručnoj poseti „Izgled vrtića u skladu sa Godinama uzleta“

Pedagoško društvo Vojvodine je u saradnji sa predškolskom ustanovom „Včielka“, iz Bačkog Petrovca realizovalo dve studijske stručne posete “Izgled vrtića u skladu sa Godinama uzleta” u oktobru ove godine.

Fizička sredina je pokretač i inspiracija dečijeg učenja i razvoja. Kroz igru u prostoru koji je opremljen inspirativnim materijalima, pedagoški organizovan i kojim se podstiču kvalitetne interakcije, deca razvijaju ideje, isprobavaju ih, uče jedni od drugih, eksperimentišu, ispoljavaju svoje misli i osećanja, istražuju okolinu. Prostor istovremeno omogućava deci da ga transformišu, gradeći smisao u onome što uče.

Imajući sve to na umu i prepoznavši potrebu profesionalaca koji rade u predškolskim ustanova i osnovnim školama za ostvarivanjem kontinuiteta i adekvatne tranzicije dece u novi nivo obrazovanja i novu sredinu realizovali smo ove dve studijske stručne posete

Cilj ovih studijskih stručnih poseta bio je da omogući uvid u uređenje spoljašnjih i unutrašnjih prostora vrtića u skladu sa Godinama uzleta, kao i sticanje iskustava o strategijama za korišćenje različitih resursa za pokretanje promena u praksi.

Tokom studijskih stručnih poseta imali smo uvid u prikaz procesa mapiranja jakih i slabih strana Ustanove kada je reč o uvođenju promena u praksu i kako su se nosili sa izazovima, kao i uvid u izgled radnih soba u vrtiću, zajedničkih prostora, hodnika, ulaza, trpezarije i izgled dva dela dvorišta centralnog objekta.

Nakon zajedničke diskusije sa učesnicima posete uvideli smo da menjajući prostor vrtića menjamo realni program. Prostor treba da ima mesta za različite načine igre, istraživanja i izražavanja, mesta za grupisanje i sistematizaciju materijala, sredstava i igračaka, mesta za produkte i dokumentaciju.

Snežana Šćiban, sekretarka Pedagoškog društva Vojvodine i stručna saradnica- pedagog PU „Speak Up“

Fotografije su preuzete sa facebook stranica: Vrtić Speak Up i PU „Včielka“

Ostavite odgovor